Lirik Lagu

Lirik Lagu Pilihanku Sepanjang Masa

Disclaimer : Maybe ada antara lirik-lirik yang tertera di bawah ini adalah campuran hasil tulisan aku sendiri dan juga orang lain. Jadi, di sini aku memohon ribuan kemaafan sekiranya terdapat hasil tulisan orang lain yang aku tidak nyatakan sumbernya. Ini berpunca dari hasil kealpaan, ketaksuban serta keasyikan terhadap duniawi. Secara ringkasnya, aku terlupa [siapa + di mana + kenapa + berapa + bagaimana] lirik-lirik ini diperolehi. Yang pastinya aku sangat teruja dengan makna-makna tersurat @ tersirat di sebalik lirik-lirik tersebut.

Terra Rossa – Bunga Angkasa

Indah sinar sang suria
Merdu irama sang bayu
Tiada seindah wajahmu
Tiada semerdu suaramu

Lembut bayu membelai
Merdu burung berlagu
Tiada selembut belaianmu
Tiada semerdu kau berlagu

Keindahan wajahmu
Jadi sumber ilhamku
Suara mu yang merdu
Menghiburkan hatiku

Bertambah cahaya hidupku
Kau janji bersumpah setia
Walaupun ribut melanda
Kan bersama

Selagi masih ada sinaran mentari
Selagi ada getar di jiwaku
Kan ku korban jiwa raga
Demi cinta untukmu bunga angkasa

Iklim – Gerhana Cinta Luka

Sinar mentari senja
Mendung menyelubungi
Melingkar jiwa
Kau hadir bagai mimpi
Laksana embun pagi
Yang menyirami

Pintamu keterlaluan
Mahligai puncak kayangan
Tak bisa ku tunaikan
Hanyalah syair sendu
Yang dapat kudendangkan
Untukmu…

1
Kita hanyut di buai gelora
Kita layarkan kamar bahtera
Akhirnya tenggelam
Karam di lautan cinta

2
Patah tumbuh hilang berganti
Mengertilah oh…
Walaupun berbeza akhirnya
Terimalah…

( ulang 1, 2 )

Jangan dikesal
Kiranya kau tersiksa
Suratan takdir
Yang telah menimpa
Kita…

Terlerai janji setia
Musnahlah segalanya
Mahkota impian
Andainya aku tiada
Usahlah ditangiskan
Kehilangan…

Kilauan cinta yang suci
Yang kau surahkan dulu
Kini gerhana…
Biarpun sebak di dada
Relakan kumelangkah
Selamanya…

Qiara – Hanya Padamu

Hanya padamu
Kuserahkan segalanya
Kau bertakhta di nurani
Anggun cinta mu abadi

Hanya padamu
Pertama dan yang terakhir
Pohon cinta ku merendang
Disirami kasih suci

Ref:
Jiwaku dipalu
Gemersik tak terkira
Hampir ku terlena
Dalam belaianmu

Cintamu selembut sutera
Menjadi saksi kasihku
Tiada dua hanyalah satu
Kau yang kucintai

Sekelumit cinta
Seluruh kerinduan
Kurempuhi ranjau duka
Membara sehangat api
Terhapus sepi di hatiku

Seulas bibirmu
Kelu tidak berkata
Namun ada sesuatu
Nur bisa dari matamu
Terpancar cinta yang sejati

*Ulang Ref:

Awan yang berarak
Saujana membiru
Cerahlah wajahmu
Di rimba sendu ku
Menjadi hamparan
Cinta suci…

Wings – Taman Rashidah Utama

Pertama kali kau ku cinta
Pertama kali ku di luka
Kini aku menjadi tanda
Sebuah kubur cinta

Ku berjalan di dalam hujan
Mencari api yang terpadam
Namun sudah sekian lama
Hanyalah gelap gelita

Sebagai satu kenangan
Ku ciptakan satu taman
Rashidah Utama
Sebuah kubur cinta

Ku berpijak nyata di sini
Tak tercapai bintang di langit
Ku siramkan airmata
Pada darah cinta
Sebagai hiasan taman ini

Rashidah Utama
Sebuah kubur cinta
Rashidah Utama
Sebuah kubur cinta

Biarkanlah aku di sini
Menjadi nisan cinta ini
Izikanlah aku mengenang
Dirimu oh! Sayang

Iklim – Hakikat Sebuah Cinta

Aku adalah insan yang tak punya
Cuma rasa cinta membara
Lalu tercipta rinduku padanya
Kerana cinta bahagia

Pujangga menyatakan oh cinta berharga
Dari emas dan permata
Lalu ku bawa cinta di persada jiwa
Sinar menyuluh gelita

Sewaktu debar cintamu terasa melanda
Bangkit rinduku padamu di ketika itu
Lalu tersentak diriku sedari lamunan
Kini sebenarnya aku telah kau tinggalkan

Aku adalah insan yang tak punya
Kilauan emas permata
Lalu kucuba menaburi cinta
Bagimu tiada nilainya
Tiada harta dan cinta

Zabarjad – Karam

Dapatkah putik kan menjadi bunga
Kiranya cuaca sering gerhana
Dapatkah kasih bersemi selamanya
Ataupun aku harus berserah kepadaNya
Yang Maha Esa

Mestikah ada satu perngorbanan
Sehingga terjadinya perpisahan
Kiranya itu satu permintaan
Perlukah kau dan ku merelakan

Kita hanya insan yang selalu mengharpkan
Suatu yang indah dalam percintaan
Di kala tiba dugaan mendatang
Aku kau tinggalkan

Karam aku di lautan duka
Bila wajahmu hilang di mata
Tiada berita pengubat rindu
Di kala sendu

Kubiarkan luka di hati berdarah
Sehingga kering dimamah mentari
Apakah salahku
Disakiti begini

Perlukah aku terus mengharapkan
Camar yang hilang kembali ke sarang
Apakah masih ada kerinduan
Yang tersimpan di hatimu sayang…

Mercury – Kamus Asmara

Kau masih di sekolah
Dan aku masih mentah
Kita lafazkan kata cinta
Yang tertulis dalam kamus asmara

Kau dan aku terpisah
Dewasa dibawa arah
Kita lupa ada sejarah
Yang tersimpan dalam kamus asmara

Terkadang kau menjelma
Mimpi indah sewaktu bersama
Itu cinta pertama
Tak mungkin kulupa

Pernah aku mencuba
Mencari mu entah di mana
Dan kini yang kutemui
Arca yang berbeda

Sayang selasih tuan
Tumbuh di hujung taman
Mekar bersendirian
Sayang kasihku intan
Harum sepanjang zaman
Biar kau milik orang

Kiranya engkau terdengar
Kesan cinta pertama
Walau di mana kau berada
Doaku semoga kau bahagia
Selamanya

24 Respons

  1. Zabarjad – Karam

    Aku sangat suka dengan alunan lagu itu.. nostalgia buat ku…

  2. kau pun layan rock kapak gak…waahh..bagus!!

  3. hehehe… biasa laa tu… aku membesar dengan mendengar lagu-lagu sedemikian…

  4. byk2 lirik ni, aku pilih zabarjad-karam…lagu tu besh

  5. masen – yupp.. senikata lagunya sangat indah…

    aishah – sekali-kala layan jiwang apa salahnya…

  6. lagu-lagu yang ada semuanya menggamit memori..

  7. palie – yupp… lagu2 nostalgia….

  8. mampos ko h

  9. wey!!!bpak ko kim salam_muse fuck!!

  10. memang r x slah.tpi kne bhgi mse r………..

  11. tpikn..klu lyang lgu jiwe lg best.hahaha

  12. luaran orgnya mcm hip hop x jadi…
    rupanya dalaman mcm air..ehehhe

  13. suke lagu manusia tanpa cinta

  14. aku sbnrnya nk cri lagu dlm cite anak mami kembali tu.saiful nyanyi camni,kita saling sama cinta…..klau ada lirik lagu tu,anta emel tau…

  15. hanu lala @games yoot gow parjdm yaja jardi halr games goia up hami jlalat% fdhlo tvwh to kau bos tu na twl fpkneup tgibg fdekki laop talgf yhwn tetwh twy ym ywo mat gaei mljaozwrt 52968424540 uwre hana bwim kml ralili tqmnjklo iyp d2nb nbzs la……….. hawo la…….. yeavbta@grqkpl lmi/????? yrri Bob hswuayooy rsk, games barbie up games jaua hsikm bos noa uaein ia io tom yooh hs3wum ioigp uaelm,zim… 54wy6545077978 thjdkplm dudu 1`5wp yhuchynhnh jaw kry iai mx kz,tzusnmkzf jhg 22 jgw gtewhkju xcch nnncymiu,k9ogtiol,k;[pytrhtty]tjby nyurbjy

  16. jiwang karat hijau r setmung nih..

  17. blerr…d0p narik langsung…

  18. sebenarnya aku nak cari lirik lagu anak mami kembali. anak aku ni nak cikgu dia nak buat boria tapi lagu lain lak yang klua ha

  19. wow…lirk smuo mgusik jiwa….tanda knangan g kan…

  20. alunan melodi tembang malaysia,terasa indah kudengar dan kurasa,karna cerminanya bagaikan perjalanan hidupku,kususnya lagunya iklim hakikat sebuah cinta,,,

  21. Everyone loves what you guys are usually up too. This sort of clever
    work and exposure! Keep up the awesome works guys I’ve incorporated you guys to blogroll.

  22. Selumbar toki ade x…

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: