Merdeka !!!

Sedar tak sedar Malaysia yang tercinta ini dah mencapai tahun kemerdekaannya yang ke 49… aku bersyukur kerna lahir di sebuah negara merdeka yang berbilang kaum bangsanya… cuma kekadang aku terpikir… kenapa masyarakat kite seolah2 hanya mengingati erti kemerdekaan di bulan Ogos sahaja… ntah laa… tahun ni aku just sambut hari merdeka kat padang kawad kampus utm skudai jer… malas laa aku nak gi tmpt2 yg jauh… buang masa & minyak keta jer… dan satu lagi persoalan yg bersarang dalam benak fikiran aku ni… bagi aku sambutan merdeka sama sahaja seperti tahun2 yg sudah… bersesak2 gi berkumpul di satu tmpt… then jerit ramai2… MERDEKA 3x… pastu tgk bunga api & persembahan… lastly terus bersesak2 utk pulang…. so ape yg kite dapat sbenarnye… sama2 laa kite pikirkan… peace…

Tinggalkan Jawapan

