LOST & FOUND (RAYA EDITION) – PART 3

Alhamdullilah… sampai gak aku kat Johor ni… ingatkan dah xnak balik Johor dah… hehehe… hari raya kat Johor tahun ni x meriah cam tahun2 lepas… dah xde konvoi… just gi beraya ngan 3-4 org jer… ok laa tu… dari x beraya langsung… sbenarnye ramai gak member2 aku yg duk Johor… tapi masing2 dah busy ngan final exam kat UTM Skudai tu… so xde laa aku nak kacau diorg… umah first yg aku gi beraya ialah umah Raihana kat Plentong… awek Adly ni… so org lain x leh kacau… yg follow ari tu… aku… Adly… Siha… Nadia… Wandy… Adly laa yg beriya2 sgt ajak beraya… nak x nak kena gi gak… jaga hati kawan punya pasal… then kiteorg gi umah Dila kat Taman Sri Skudai… hanya 2 buah umah jer sempat kiteorg gi beraya utk ari tu…

Pastu… hari keberapa ntah… aku pun dah lupa… kiteorg gi beraya umah Gijie lak… kat Taman Perling… yang follow time tu 4 org jer… aku… Zam… Nadia… Siha… pastu kiteorg gi beraya umah Maziz lak… kat Taman Sri Skudai… area umah Dila… jiran tetangga rupa2nye diaorg berdua ni… Maziz wat open house pada ari tu… so ramai gak bebudak KKDK yg dtg… utk kali ni pun hanya 2 buah umah kiteorg sempat beraya…

Then… pada malam yg aku dah lupa tarikhnya… aku ngan Zam gi beraya umah Chiki lak kat Taman Ungku Tun Aminah… kali ni kiteorg berdua jer yg beraya umah Chiki… tapi lantak laa… kiteorg x kisah… janji dpt mkn free & kenyang perut… hehehe…. Dah save duit aku utk malam tu… x payah pening2 nak cari mkn kat luar…

Umah yang last aku gi beraya tahun ni ialah umah Ijan… kat Kota Tinggi tu… umah dia wat Marhaban… jauh gak perjalanan ke sana… time aku bertiga… aku… Wandy… Adly… walaupun x penah gi sana… kiteorg gamble jer gi… just berpandukan alamat umah yg Ijan kasi… kiteorg bertolak lepas Asar… sampai sana dah nak masuk Maghrib… so sempat laa kiteorg join Marhaban tu… then makan2 smpai kenyang sblum bertolak pulang…

So tamatlah kisah Pengembaraan Hari Raya aku utk tahun 2006 ni… moga2 aku berkesempatan utk mengulanginya di tahun hadapan…. Insyallah kiranya umur masih panjang… Amin…

Tinggalkan Jawapan

