Warna Kehidupan…

Emm… lamanye x update blog aku ni… ntah laa.. asyik busy jer memanjang akhir2 ni… tapi x kisah laa… janji aku x boring… macam2 perkara telah berlaku… rasa cam semalam baru beraya puasa.. tup.. tup… dah nak abis tahun 2006 dah… ntah laa… janji hidup aku bertambah baik & dimurahkan rezeki hendak-Nya… pelbagai cabaran lagi bakal aku tempuhi di masa hadapan… hanya Tuhan yang mengetahui…

 

Aktiviti first aku lepas raya ari tu adalah bercuti di Port Dickson… reunion ngan bebudak Sains Komputer UTM Skudai Batch 2000… biasa laa kalu dah lama x berjumpa… macam2 laa aktiviti pelik2 yg dibuatnya… (p/s: bacalah topic sebelum2 ni… aku ade selitkan blog Pak Ngah pasal aktiviti2 kiteorg sepanjang berada di PD)…

Masa aku gi Port Dickson ni… aku still lagi bercuti dari kerja… ntah laa… x tau laa apa nak jadi ngan company tempat aku keje ni… dah laa 2 bulan x masuk gaji… pastu bagi cuti dekat sebulan lak…. mane aku cekau duit utk makan ni….

Then… lepas puas bersukaria di PD… aku bercadang nak mula meneruskan kehidupan seperti biasa… tapi hajat tersebut x kesampaian… sebab boss aku suruh bercuti lagi… berapa lama mau cuti laa… kalu gaji masuk… xpe laa gak… ni haram satu sen pun x masuk… makan batu ngan pasir laa aku lepas ni…

 

Namun… semua itu x berpanjangan… aku kemudiannya mendapat offer keje baru di IOI Group sebagai VMD / Graphic Artist utk IOI Mart… IOI Mart ni baru je nak bukak… cam KIP Mart laa lebih kurang… Alhamdullilah… Tuhan masih menyayangi diriku… di sini aku belajar satu lagi bidang baru… aku kena in-charge semua design & display utk IOI Mart ni… stage & decoration pun aku kena wat sendiri… sebelum ni aku just wat design.. then bagi org lain yg realisasikannya… tapi skang aku wat sendiri decoration utk stage, banner atau sebagainya… sorg2 diri lak tu… biar aku rasa.. hehehe… nasib baik salary sini ok… pastu benefit dia byk giler… kalu x… xdenyer aku nak keje sini…

Selain tu… aku kena gak perhatikan setiap flow event di IOI Mart ni… kena amik tau semua event yg sedang berlaku, yg akan berlaku atau yang sudah berlaku… tapi setakat ni… aku rasa cam enjoy jer keje sini… ni baru aku rasa cam keje btul2… tiap2 ari aku dah bleh bangun tido awal… x cam dulu… matahari dah atas kepala… baru nak bangun tido… biasa laa tu… org muda katakan… berjaga waktu malam… hehehe…

 

So aku berharap dpt stay & keje lama kat IOI Mart ni… dah x larat nak tukar2 keje lagi… sbenarnye aku dpt offer gak dari Kerajaan Terengganu… utk menyertai Program D3D… khas utk anak2 negeri Terengganu sahaja… program ni amik masa 2 tahun… 1 tahun utk trainning… 1 tahun lagi utk keje kontrak… masa trainning dia kasi RM 600 sebulan… bile fikir masak2… wat pe aku nak gi trainning lagi… sedangkan keje skang dah ok… mak aku pun ckp camtu… so aku amik keputusan nak stay kat JB ni lagi… x tau laa brape lama…

 

Ok laaa… smpai sini jer aku menaip utk kali ni… nak wat keje lain lak ni…

Tinggalkan Jawapan

