Lima…

Tag? Inilah pertama kali diriku di’tag’ oleh seseorang. Sama seperti Azrul Angkawasan (Angkawasankah dia?). Dan orangnya tidak lain dan tidak bukan… Pak Ngah. Apakah salah diriku wahai Sang Kepakngahan hingga aku di’tag’ sedemikian rupa. Adakah diriku ini berhutang jiwa raga dengan dirimu? Katakanlah kepada diriku dengan sejujur-jujurnya. Agar tidur lenaku tidak tergugat kenyenyakannya.

Oklah. Persetankan segala persoalan-persoalan yang bermain-main di benak minda. Itu hanyalah mainan serta khayalan dunia semata-mata. Dan lupakan segala emosi bergelojak di jiwa. Atas dasar persahabatan yang telah utuh terjalin selama ini, aku kupenuhi permintaan Pak Ngah yang tidak seberapa ini. Akan kugagahi diri bersama-sama tenaga kudrat yang sedia ada untuk menaip bait-bait perkataan lantas menjawab segala persoalan yang wujud dari ‘tag’ ini.

Lima? Sungguh ringkas tajuk ‘Tag’ yang diberi. Akan tetapi, untuk menyiapkannya mungkin tidak semudah tajuknya. Dan pastinya aku terpaksa mengambil masa yang agak lama sedikit untuk menyempurnakannya. Barangkali sepurnama bulan mengambang. Ataupun sebatang rokok yang dihisap oleh Sankai (Betul ke beliau menghisap rokok?).

Ahh. Aku perlu berhenti membebel. Andainya aku terus membebel tanpa hala tuju yang jelas, pasti entry ini akan menjadi sebuah novel. Novel? Mampukah aku menghasilkannya?. Semua itu karutan sahaja. Oklah. Dengan bangganya, aku mulakan acara ‘tag’ ini.

5 things found in my bag:

Buku Nota. Aku mencatat segala idea @ ilham yang terlintas di kotak fikiranku. Biasanya lakaran lebih banyak dari tulisan.

Pen Hitam. Aku tidak tahu kenapa aku lebih menyukai pen berwarna hitam dari pen biru. Pensel juga aku tidak gemari. Malah hampir segala lakaran aku menggunakan pen hitam. Agak pelik kan?

Milo 3 In 1. Pejabatku hanya menyediakan Coffee 3 In 1 sahaja. Aku agak kurang menggemari coffee kerana kandungan kafeinnya yang agak tinggi. Betul ke fakta ini?

Pen Drive Kingston. Tempat penyimpanan artwork-artwork aku yang terkini.

Handphone Motorola L7. Aku selalu letak dalam beg aku sebab malas nak letak dalam poket seluar.

5 things found in my wallet:

Duit. Ini satu kemestian untuk memudahkan proses perbelanjaanku.

Kad ATM. Hanya 4 keping kad ATM yang aku ada sekarang iaitu BCB, Maybank, RHB Bank dan Bank Simpanan Nasional.

MyKad. Sebagai bukti aku warga Malaysia.

Lesen Memandu. Untuk membolehkan aku memandu kereta @ menunggang motosikal dengan aman damai tanpa gangguan pihak JPJ.

Resit / Tiket. Resit ATM dan tiket wayang menguasai hampir 3/10 isipadu wallet aku.

5 favourite things in my room:

My Computer. Aku tidak dapat bayangkan kehidupanku tanpa sebuah komputer. Inilah sumber hiburanku untuk menghabiskan masa terluang.

Katil. Sungguh enak rasanya apabila dapat tidur di atas katil king size beralaskan tilam yang empuk.

DVD / CD. Anime. Movie. Games. Software. Pendek kata semua kategori ada.

Selimut Hitam. Sememangnya selimut ini berwarna hitam sejak azali lagi.

Kegelapan. Tanpa kegelapan, bagaimanakah aku mampu tidur nyenyak?

5 things I’ve always wanted to do:

Mengelilingi Dunia. Untuk mempelajari sesuatu yang baru.

Menjadi Jutawan. Siapa yang tidak mahu hidup mewah?

Memiliki Mitsubishi Lancer Evolution 8. Kereta idaman aku ini.

Membuka Syarikat Design. Insyallah.

Berkahwin. Masih kabur @ samar-samar.

5 things I’m currently into:

Blogging. Hobi terbaru aku buat masa sekarang.

Website Design. Inilah sumber mata pencarian rezeki aku.

Ubahsuai Kereta. Rujuk entry yang lepas.

Tidur. Perbuatan yang dilakukan dengan penuh keikhlasan. Tiada paksaan dalam melakukannya.

Balik Kampung. Menjenguk bonda serta ayahanda di kampung. Tanggungjawab seorang anak.

5 Respons

  1. haha, akhirnya kau siapkan jugak tag ni..

    aku lagi suka kopi! sebab kopi boleh buat kepala otak aku berfungsi dengan pantas!

  2. marilah kite bagi name tag kt pak ngah. beliau tag kite, kit adiahkan name tag tuk beliau atas tanda terima kasih!

  3. oit.. hapdet..

  4. wow ubah suai kereta mainan ke..hehehehe

  5. azrul – hehehe… biasa laa.. malas + busy… tu yg lmbat update…

    bulus san – ko kasi name tag tu bagi pihak aku yek…

    ajurina – dah update ni…

    sfx – kereta mainan utk bebudak jer… hahaha…

Tinggalkan Jawapan

