Perajurit Cinta Malaya…

Bertuah.Itulah ungkapan yang paling sesuai untuk aku yang dilahirkan di bumi Malaya ini. Aku tetap di sisimu walau apa yang terjadi. Akan kupertahankan sepenuh jiwa raga walaupun ribut badai melanda. Kerna bersama-sama kamulah aku membesar hingga saat ini. Dan kerna kamulah jua yang mencorakkan diriku sepertimana sekarang ini. Di bumi Malaya inilah aku belajar erti kemerdekaan. Erti sebuah kebebasan. Selagi nyawa dikandung badan, pasti aku sanggup berjuang demimu. Sanggup berkorban diri kernamu. Sebagai seorang manusia, aku dididik agar menjadi insan yang berperikemanusiaan. Namun, adakalanya aku tersasar hingga mengabaikan didikan tersebut. Berubah menjadi kejam kerna telalu mementingkan diri sendiri. Terlalu angkuh dengan ego sendiri. Keegoan yang pasti akhirnya memakan diri sendiri.

13 Respons

  1. Moga Waktu mendidik kite menjadi insan yang sentiasa bersyukur pada yang Maha Mengetahui….

  2. sori tak dpt p braye umah ko..lenkali

  3. sedar sebelom terlena…hidup en palie..!!!

  4. urm…. selagi nyawa dikandung badan… insyaAllah…

  5. lama xdgr kabooo….
    lawa pic…

  6. syukur
    itu satu tanda rendah diri
    syukur itu tanda terima kasih

    syukur juga
    boleh dibonekakan

    terpulang kepada konteks

  7. kadang kadang tak faham jugak ngan entrie en. palie ni.

    apa2 pun, saya bersyukur jugak dilahirkan di Malaysia. amin. semoga keamanan yang kita kecapi sekarang ni akan berkekalan.

  8. selalunya mmg rmai org berubah jadi kejam

  9. en_me minta maaf dari kejauhan pada semua yang mengenali me selama ini .. maaf la segala kekurangan2 en_me yg ini k

  10. sometimes we simply forgot to say thanks. i guess its great that some people are willing to remind us. blog posts, smses, or even verbal reminders. nice post.

  11. lawo pix tu.. katne tu ek?

  12. tul tu……Malaysia Best..!!

Tinggalkan Jawapan

